«Ранок» Тетяни Яблонської: як українська художниця напророкувала долю доньці


Напевно, важко знайти людину на пострадянському просторі, яка не була б знайома з репродукцією знаменитого полотна «Ранок» української художниці Тетяни Яблонської. Але при цьому мало хто знає, яку доленосну роль зіграла ця картина в життя головної її героїні – доньки художниці.

Історія картини «Ранок» Яблонської

У 1954 році Яблонська написала приголомшливу картину, що стала символом епохи. Головна героїня – 13-ти річна дочка художниці Олена. Хто ж тоді міг припустити, що пройдуть роки, і це полотно містичним чином вплине на долю дівчини.

Картина вийшла настільки світлою, енергетично радісною і теплою, що після першої публікації репродукції в журналі “Огонек” його можна було побачити на стінах квартир по всьому Радянському Союзу. А пізніше в підручниках на десятки років вона буде незмінною серед ілюстрацій, за якими школярі писали твори.

У ті далекі роки в столиці Казахстану хлопчисько на ім’я Арсен вирізав цю картинку і прикріпив її на стіну. Дивлячись на цю маленьку репродукцію, він по-дитячому закохався в тендітну дівчинку з косичкою. Саме в той час він і вирішив стати художником.

Пройшли роки. Арсен виріс, але з мрією не розлучився. Він приїхав до Москви, вступив в Строганівське училище. Там він і познайомився з дівчиною на ім’я Олена Отрощенко, з якою у них зав’язалися серйозні стосунки. Одного разу влітку він привіз її в Казахстан, щоб познайомити з батьками. Яке ж було здивування обох, коли Олена побачила на стіні вигорілу репродукцію картини зі своїм зображенням. Адже вона ніколи не афішувала свою причетність до знаменитої художниці Тетяни Яблонської. І звідки було знати казахському хлопцю, що саме Олена – це та дівчинка, в яку він був закоханий донестями з самого дитинства.

Так несподівано відома картина матері визначила долю дочки. Олена з Арсеном Бейсембіновим одружилися і поїхали жити в Алма-Ати. Там вона працювала ілюстратором і мультиплікатором, займалася гобеленами. Їхній син Зангара пішов по стопах батьків – теж став художником.

Цікаво, що сама Тетяна Яблонська не була задоволена результатом роботи над картиною. У листі Ганні Сергіївні Галушкиної у серпні 1963 року, де йшлося про можливе придбання полотна для Третьяковської галереї іншої картини Яблонської («Весілля»), вона писала: «Мені б, звичайно, дуже б хотілося ще раз потрапити на священні стіни галереї. І мені здається, що ця картина, у всякому разі, краще б сприймалася, ніж моя робота „Ранок“».

А наприкінці життя художниця геть зовсім була розчарована цією картиною: «Гидка, антиживописна картина „Ранок“. Але ж за задумом непогана. Надихнув мене на неї Є. Волобуєв. Але за живописом вона абсолютний нуль».

А ви там як, вірите у долю?

Раніше ми розповідали про факти про картину Густава Клімта «Поцілунок»

А також розбирали картину Марка Шагала «Над містом»

Твоє враження від прочитаного

Злий Злий
0
Злий
Мило Мило
1
Мило
Фігня Фігня
0
Фігня
Химерний Химерний
0
Химерний
Подобається Подобається
0
Подобається
О боже О боже
1
О боже
Круто Круто
0
Круто
Що за! Що за!
0
Що за!

Коментар 0

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

«Ранок» Тетяни Яблонської: як українська художниця напророкувала долю доньці