fbpx

Ось для чого потрібні ці чорні цятки на склі авто! А я все життя ламав собі голову.


Нещодавно, дивлячись на вогні нічного міста через вікно своєї машини, я випадково звернув увагу на маленькі чорні цятки, що знаходяться по периметру лобового скла. Чесно зізнаюсь, довгий час я взагалі не звертав на них ніякої уваги. А з тих пір я все частіше задавав собі питання “Що ж це, в дідька, за чорні цятки на склі автівок?”

Ти напевно помічав не раз у власному авто, таксі, автобусі чи навіть маршрутці таку чорну суцільну смугу на склі, яка переходить у чорні цятки, варто тільки трохи придивитись. Ну як, знаєш, для чого потрібні ці чорні цятки на периметру скла?

Якщо ти думаєш, що вони там для краси, то сильно помиляєшся! Насправді у них дуже серйозна і відповідальна функція, яку варто знати всім.

Так вийшло, що ми часто навіть не помічаємо дрібнички, які оточують нас повсякденно, навіть, якщо дивитись на них практично впритул. Знайомся, чорні цятки на склі авто — це фрітти (“шовкографія”). І без них твоя їзда не була б такою безпечною…

Фрітти — це візерунок з особливої керамічної фарби, який закупорюють прямо на склі, аби та точно не злізла. І служать вони не тільки задля естетичної мети. Фрітти виконують одразу три важливі функції.

Перша і найголовніша — захист герметика, який утримує скло в рамі. Починаючи з 50-х років минулого століття, виробники авто вирішили замінити непривабливі та потенційно небезпечні сталеві рами спеціальним клеєм.

Склад надійно утримував скло на місці, але, як виявилося, був досить чутливим до ультрафіолету, тому вплив сонячних променів міг легко погіршити його властивості. Тут і знадобились чорні керамічні фрітти, що забезпечують надійний захист від небезпечних УФ-випромінювань.

По-друге, фрітти захищають малопривабливі місця «склейки» від допитливого погляду. Суцільна смуга по периметру плавно переходить в цятки, розмір яких з кожним новим рядом все зменшується. Це — оптична ілюзія, через яку багато хто з нас взагалі не помічає їх. Хитро, правда?

Ну, а по-третє, фрітти часто наносяться в районі дзеркала заднього виду, щоб водія не осліплювало сонце. Ще один приклад, коли маленька деталь працює на вашу безпеку.

До речі, нанесення шовкографії на лобове скло зумовлено тим, що коли скло з нанесеним на його краї валиком клею притискають до кузова, клей розподіляється нерівномірно. Оскільки скло прозоре, то за відсутності чорної смуги через нього було б добре видно ці нерівномірні краї від клею.

Завдяки чорній фарбі цей дефект стає невидимим. А для запобігання контрастного переходу від чорної фарби до прозорого скла розтягують чорні цятки різної величини.

До речі, такі чорні цятки мають сенс тільки на автомобілях, у яких скло клеїться. Тому на вітчизняній класиці, де скло зазвичай вставляється в гумову рамку, на боковому склі це зроблено “для краси”.

Тепер ти напевно будеш помічати фрітти частіше! Корисна стаття? Ділись скоріше з друзями.

Твоє враження від прочитаного

Злий Злий
0
Злий
Мило Мило
1
Мило
Фігня Фігня
0
Фігня
Химерний Химерний
0
Химерний
Подобається Подобається
0
Подобається
О боже О боже
0
О боже
Круто Круто
1
Круто
Що за! Що за!
0
Що за!

Коментар 0

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ось для чого потрібні ці чорні цятки на склі авто! А я все життя ламав собі голову.