Пілоти розповіли про 15 нюансів, з якими ти станеш профі в питаннях авіаперельотів.


У кожній професії є свої секрети, не призначені для вух «непосвячених». Авіація завжди була оточена ореолом романтики і таємничості, ось чому нам так цікаво дізнаватися про «внутрішню кухню» цієї сфери.
Ми зібрали зізнання членів екіпажів літаків різних авіакомпаній і поспішаємо поділитися ними з тобою, перед тим як ти знову підеш в подорож.

15. Пілотам заборонено носити бороду

Деякі авіакомпанії забороняють пілотам носити бороди. Робиться це для того, щоб під час екстреної ситуації киснева маска (її пілотам потрібно надіти, так само як і пасажирам) щільно прилягала до обличчя. А борода може цьому перешкодити.

14. У літаку прохолодно для твого здоров’я

Згідно з дослідженням, існує зв’язок між температурою і тиском в літаку і втратою свідомості, викликаної гіпоксією. Спровокувати гіпоксію може перегріте повітря в салоні. Тому температуру підтримують на більш низькому рівні. Одягайся тепліше під час авіаперельоту!

13. Літак ніколи не летить «безпосередньо» по карті

На деяких тривалих рейсах пасажирам демонструють карту з траєкторією польоту. Можна помітити, що літак летить зовсім не безпосередньо, а по дузі. А іноді і зовсім дивними зигзагами. Вся справа в тому, що Земля являє собою кулю, а карта на екрані плоска. Друга причина – особливі вимоги до польотів, згідно з якими маршрут будується так, щоб літак завжди знаходився в межах допустимого часу польоту до найближчого аеродрому, який зможе прийняти цей тип літаків в разі вимушеної посадки. А ще на траєкторію польоту можуть впливати погодні умови.

12. У політ краще надягати міцне закрите взуття

Віддай перевагу стійким черевикам з хорошою підошвою, адже в разі екстреної евакуації ти можеш опинитися на гарячому асфальті або на колючих бур’янах в шльопанцях.

11. Пілоти і диспетчери не завжди спілкуються виключно формально

Існує традиція: диспетчери вітають пілотів з усіма святами. Уяви, перед Різдвом у пілота буває по 4 польоти в день, і за цей час близько 2 тис. людей бажають йому щасливого свята. «Коли збірна Німеччини стала чемпіоном з футболу, всі диспетчери світу вітали наш екіпаж», – розповів пілот Lufthansa Антьє Шепер.

10. Звичайна людина ніколи не зможе посадити літак

У кіно нам часто показують, як з-за підступів лиходіїв пілоти втрачають здатність керувати літаком, і тоді в гру вступає головний герой – просто дуже здібний хлопець на борту. На жаль, в реальному житті такий сценарій неможливий. Навіть якщо ця людина – геній, що захоплюється комп’ютерними симулятором точно такою ж моделлю літака, готовий слідувати вказівкам з землі, його, швидше за все, підведе банальний аспект – стрес.

9. Затримки рейсів відображаються не тільки на пасажирах, а й стюардесах

Справа в тому, що стюардеси отримують свою зарплату тільки за льотні години. Час, проведений на землі, не відбивається на їх зарплати. Єдине, що пропонує авіакомпанія, – це невелика компенсація за кожну годину з моменту прибуття в аеропорт. Тому не варто зривати роздратування на стюардесі, якщо з якоїсь причини літак не злітає.

8. У вбиральні пілоти ходять по черзі

Коли один з пілотів відлучається до вбиральні, в кабіну пілотів обов’язково заходить стюардеса і чекає там їх повернення. Це робиться для того, щоб уникнути нештатної ситуації. Наприклад: один пілот вийшов, двері за ним зачинилися. А той, який залишився в кабіні, раптово втратив свідомість.

7. Їжа в літаку несмачна, і в цьому немає чиєїсь провини

У цьому не винні працівники наземних служб. Вся справа в тому, що на великій висоті наші смакові рецептори і нюх починають нам зраджувати. Недостатня вологість, шум у літаку і низький тиск грають в цьому велику роль.

6. Пілоти спілкуються зі стюардесами через броньовані двері

Дійсно, кабіна пілотів має броньовані двері, а та – спеціальний код для входу. Код спрацює, якщо протягом 120 секунд після його введення пілот не вдаватиметься до жодних дій. Це зроблено на випадок, якщо всі в кабіні втратять свідомість, наприклад, внаслідок розгерметизації. У штатних же ситуаціях стюардеси викликають пілотів по трубці. І до речі, бортпровідник зобов’язаний викликати пілотів вдень раз в 40 хвилин, а вночі – раз в 20 хвилин, щоб упевнитися в їх працездатності.

5. Найспокійніші місця – біля крил

Літак в повітрі нагадує гойдалку. Найбільш «вибоїсті» місця – в кінці салону. Тому якщо ти хочеш максимально спокійно провести політ і звести тряску до мінімуму, сідай посередині, у крил.

4. При викраденні літака у пілотів є свій спосіб сигналізувати працівникам аеропорту

На щастя, такі випадки вкрай рідкісні. І все ж якщо це сталося, при посадці пілоти подають сигнал працівникам аеропорту за допомогою механізації крила. Це один із способів дати зрозуміти наземним службам, що на борту відбувається щось надзвичайне.

3. Жорстка посадка може проводитися навмисно

Найчастіше жорстка посадка – це не наслідок неправильних дій пілота, а навмисна дія в погану погоду. Якщо смуга покрита шаром води, екіпаж повинен приземлитися жорстко, щоб «пробити» цей шар і запобігти акваплануванню.

2. Під час нічної посадки світло приглушують спеціально

Це відбувається для того, щоб очі пасажирів звикли до темряви. Якщо виникне нештатна ситуація, світло вмикати не можна, а люди, що звикли до темряви, краще визначаться в нічний обстановці.

1. Кисневі маски розраховані лише на 15 хвилин

Кисню в масці вистачить лише на чверть години, але не варто панікувати: цього часу буде достатньо пілотові, щоб опустити літак на ту висоту, де ти зможеш дихати вільно.

А який факт здивував тебе найбільше? Це вплине на частоту твоїх польотів? Ділися в коментарях!


Подобається публікація? Тоді поділись нею з друзями у соцмережах!

Твоє враження від прочитаного

Злий Злий
0
Злий
Мило Мило
0
Мило
Фігня Фігня
0
Фігня
Химерний Химерний
0
Химерний
Подобається Подобається
0
Подобається
О боже О боже
0
О боже
Круто Круто
0
Круто
Що за! Що за!
0
Що за!
Kate

Коментар 0

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Пілоти розповіли про 15 нюансів, з якими ти станеш профі в питаннях авіаперельотів.